Bloggen her skal være min strikke-dagbog - et stykke historie til mig selv - som jeg meget gerne deler med andre.

torsdag den 21. juni 2012

Else Schjellerup: Vibe

Ind imellem bliver der også noget færdigt. Denne gang er det Else Schjellerups Vibe, der er faldet af pinden:


Den er strikket af to tråde Isager garn, nemlig hør og alpaca 1, som har givet mig en lidt større model i str. s/m end det originale garn ville give. Jeg har således kunnet følge opskriften til punkt og prikke og alligevel fået en Vibe, jeg kan have mig selv i.

Jeg går lige lidt tættere på, men det er mest for at få et bedre billede af roserne.


Ghislaine de Feligonde er begyndt at blomstre, og den vil blive helt overdådig og være det i meget lang tid. Sidste år tog det mig ind imellem 1½ time at klippe de døde hoveder af, så den kan blive ved at se pæn ud.

27 kommentarer:

  1. Skøn sommermodel og hør er et dejligt materiale, især hvis vi får lidt varme.
    Smuk rose :)

    SvarSlet
  2. Den er da ualmindelig pæn og klæder dig godt!

    Sikke en tålmodighed, du har til at pusle om roserne. Men så bliver du vel også belønnet med smukke blomster?!

    SvarSlet
  3. Den er vel nok pæn og meget klædelig til dig

    SvarSlet
  4. For hulan, hvor er du flot i din Vibe! Det er altså bare en skøn, skøn model - og helt klart min Else Schjellerup-favorit (ihvertfald i teorien; i praksis har jeg jo ikke strikket så pokkers mange ES modeller......1½ for at være nøjagtig! Men Vibe er bare så smuk!!!!).

    Nu rykker min egen Vibe jo gevaldigt i mig og vil strikkes færdigt! Det er da også en uorden af den anden verden, at jeg ikke er færdig med den forlængst!!!

    Iøvrigt vil jeg også lige sige, at den lyseblå farve du har valgt til din Vibe er superflot!!! Jeg er jo ikke en af "de blå damer", men alligevel har jeg en svaghed for lyseblå (og jeansblå - og måske kommer der lige pludselig flere blå nuancer ind på hitlisten....?!).

    Roserne vil jeg gerne se meget mere til når du en dag alligevel er ude og nyde overdådigheden og duften (og har kameraet med). Ghislaine de Feligonde har jeg desværre ikke selv, men den står på ønskelisten! Lige nu er min Constance Spry SÅ smuk og jeg kan tilbringe evigheder med næsen i dens vidunderligt duftende blomster).

    SvarSlet
  5. Sikke en god ide at lave den i de garner,
    det er sikkert super lækkert.
    Den klæder dig godt.

    Yt

    SvarSlet
  6. Jeg er vild med ES's modeller, og jeg skal da love for, at også Vibe klæder dig helt fantastisk godt

    SvarSlet
  7. Ejj hvor er din Vibe smuk, den klæder dig rigtig godt. Else laver nogle super skønne modeller, så det kan være svært at vælge :-)
    Smukke roser.

    SvarSlet
  8. Flott Tunika og flot og flittig dame :)

    SvarSlet
  9. Du ser altså knaldhamrende godt ud, og det gør roserne også.

    SvarSlet
  10. Skøn tunika. Ja Else Schellerup har nogle dejlige opskrifter og du ser fantastisk flot ud i modellen.

    SvarSlet
  11. Hvor er den blevet vellykket, dejlig farve og den klæder dig godt.
    Fine roser du har.

    SvarSlet
  12. hvor er den flot og klæder dig jo godt. flotte roser du har som baggrund...

    SvarSlet
  13. Knaldhamrende flot! Hun er altså dygtig - og det er du da også :-)

    SvarSlet
  14. hej
    super flot og den er da kanon til dig... håber ikke den er for varm da jeg ønsker os en varm sommer og du der ved jo ikke kan få den brugt....

    SvarSlet
  15. Det er en rigtig sød model og den kølige blå er helt vidunderlig til sommer. Den klæder dig godt.

    SvarSlet
  16. Flot dame og flotte roser.
    ... og en flot kjole.

    SvarSlet
  17. Hvor er den skøn din Vibe! Jeg var lige ved at købe den forleden dag, da jeg var forbi Sommerfuglen, men valgte at "gemme" fornøjelsen til en anden dag :))

    SvarSlet
  18. Hvor er din Vibe bare blevet flot! Og spændende garnkombination. Og jeg kan godt forstå dine yanker vedrørende sjaler...

    SvarSlet
  19. Hvor ser din Vibe dog bare skøn ud. Rigtig sommerlig.

    SvarSlet
  20. Flot, flot - og en lækker side du har.

    SvarSlet
  21. Hej Kirsten
    Hvor er det hyggeligt at være tilbage, jeg nyder at besøge din blog og har gennemgået alle indlæg siden jeg var her sidst :-) Smukt sjal du er ved at strikke - kan dog slet ikke forstå, at du ikke kan lide lace - åh, jeg synes der er så mange smukke lace-sjaler, men heldigvis for mangfoldigheden :-)

    Din Vibe er blevet så dejlig - så fin og sommerlig i sit udtryk - den skal nok blive et sommerhit :-)

    SvarSlet
  22. Jeg er først lige fornyligt faldet over din blog, men den er rigtig hygge og dejlig at læse.

    ER rigtig vild med din striktrøje :)

    SvarSlet
  23. Aaah, jeg elsker denne type indlæg. :)

    SvarSlet
  24. Nice checklist of ideas… I’m really doing to have suppose about a cool animated film character now! buy tripadvisor reviews

    SvarSlet
  25. If you are seeking the best way to find out whether social networking platforms such as Facebook and Twitter are worth your time, and ultimately your money, then you should definitely check out some of the Buy trustpilot reviews cheap that is available online. These independent reviews typically focus on everything that you need to know from using social media platforms in the context of an online business. To date, social networking has become one of the most widely used tools by a wide range of individuals and businesses around the world, from sales representatives and product owners to ordinary consumers and business owners. In fact, a number of studies have shown that social network marketing has been especially effective in helping online businesses and marketers get the word out about their products and services.

    SvarSlet