Bloggen her skal være min strikke-dagbog - et stykke historie til mig selv - som jeg meget gerne deler med andre.

mandag den 25. juli 2011

Af pindene igen .... nr. 2

Så fik jeg endnu et af projekterne færdigt, nemlig Camomille nr. 2 fra min hånd:



Jeg har været glad for at strikke dette sjal, især borten, som jeg synes er fantastisk lækker, og jeg tror det er på grund af den tætte/tykke bort, jeg synes Camomille er så dejligt. Det her bliver ikke min sidste udgave af Camomille. Jeg har strikket det i den kombination af Twinny og Alpaca 1, som Helga Isager foreslår i sin opskrift.

Lene "strikkeheks" skrev engang: "har man sagt Camomille, må man også sige Ginger. Og bare rolig, handskerne er på vej:


Det har været et dejligt arbejde, og jeg er glad for resultatet.

7 kommentarer:

  1. Ja, jeg synes det er sådan et skønt sæt - og har planer om indtil flere gavesæt :-)

    Hvor ser I skønne ud sammen, du og din Camomille - en af grundene til at det bliver så lækkert er også, at det sidder så godt om skuldrene, det er i høj grad et anvendeligt sjal - dog kan man jo altid diskutere, hvor nemt det er at styre kvasterne ;-)Ginger sidder iøvrigt også som støbt på hånden - jeg har virkelig brugt mine rigtigt meget :-)

    PS: Bor du i det skønne stråtækte hus i baggrunden? Det ser så idyllisk ud :-)

    SvarSlet
  2. Ja, det er her jeg bor. Især min mand gør meget ud af at skabe en god have, og vi synes det er idyllisk og dejligt.

    SvarSlet
  3. Det er et meget flot sjal du har strikket. Camomille er som Lene skriver et rigtig dejligt sjal, men efter at have strikket to af slagsen holder jeg lige en pause:-)

    SvarSlet
  4. Hvor er dit Camomille blevet lækkert - jeg har lige læst lidt ned på din blog og må sige du laver rigtig mange flotte ting....og sikke et imponerende garnlager du har ;)

    kh Jane

    SvarSlet
  5. Jeg har forsøgt at sende velkomsthilsner til Jane og Irene ved at klikke ind på jeres billeder oppe under faste læsere af bloggen her. Det kunne jeg ikke finde ud af, i stedet for fik jeg oprettet mig selv som læser af denne blog, og det kan jeg ikke finde ud af at slette igen. Jeg er godt nok ny i denne virtuelle verden. Men Lene "strikkeheks", det kan være du kan hjælpe mig igen?

    Men hvor er det dejligt, at der er strikkere, der har lyst til at reagere på ens indlæg. Det er en helt ny og sjov verden, denne her.

    Hilsen til alle fra Kirsten

    SvarSlet
  6. Hvor er dit sjal i den smukke farve. Jeg har ikke strikke et camomille sjal endnu, men måske. Der er så meget andet på to-dp listen.

    SvarSlet
  7. hej
    fedt sjal. venter på at kunne låne bogen fra biblo. for sådanne et må jeg også ege.

    SvarSlet