Bloggen her skal være min strikke-dagbog - et stykke historie til mig selv - som jeg meget gerne deler med andre.

onsdag den 5. oktober 2011

Kim Hargreaves: Hanley

Jeg elsker de trøjer, man bare hygger sig i, og her er endnu en af dem:


Hanley er lige ud af landevejen, og en af Kim Hargreaves mange variationer over den samme helt enkle, klassiske model. For et par år siden lavede jeg denne her:


som er dejlig stor og vid. Hanley er strammet lidt op:


Den er slankere og så er ideen, at der skal være lidt skulderbredde og lidt af den maskulinitet, der viser sig i damemoden i øjeblikket. Jeg synes skulderbredden er ramt ved siden af - i hvert fald i min udgave af Hanley - men jeg nyder at have den på, især på grund af den varme der er i den. Og så er den jo lavet i en af favoritfarverne.

8 kommentarer:

  1. hej
    den ser rigtig dejlige og varm ud. dejlige farve til dig.

    SvarSlet
  2. Det ser ud til at være en rigtig god model.
    Passer den på alle garntyper ?
    mvh Mona

    SvarSlet
  3. Hanley ligner en rigtig hyggemodel! Dejligt med en varm trøje og superskøn farve du har valgt til din!

    SvarSlet
  4. Skønt indlæg fra Fanø :-)

    Og den trøje er da bare sådan en rigtig hyggefætter - lige til at putte sig i en kold og mørk efterårsaften :-)

    Apropos din mail: Jeg elsker efterår og hyggen omkring stearinlys og te-koppen med strikkepinde i hænderne og tanken på alle de dejlige projekter, der ligger forude - derfor bliver jeg aldrig deprimeret over de skiftende årstider. Synes det er dejligt at sidde i mørket og nørkle :-)

    SvarSlet
  5. Hvor er den Ghost opskrift fra, den ser sper dejlig ud ?

    SvarSlet
  6. Hej alle. Dejligt at kunne "snakke" lidt her. Hvad angår garn til en model Hanley, så ville jeg ikke lave den i garn der er for hårdt. Den skal strikkes på p. 4½. Jeg overvejer iøvrigt at lave den om på ærmerne, men nu må vi se.
    Opskriften på Ghost er fra Rowans sommernummer i år, dvs. Rowan nr. 49.
    Og så lige efteråret. Stearinlys og te/kaffe-kopper med samt strikketøj er da noget af det bedste, der findes. Men det overskyede, mørke og regnende gør mig altså lidt trist. Gud ske lov det går over igen.

    SvarSlet
  7. Det er da en rent hyggetrøje.. mums

    SvarSlet
  8. Der er ikke noget så dejligt som en stor, varm hyggesweater til den kolde tid, der nærmer sig.
    Det er en fin en af slagsen, du har lavet.

    SvarSlet