Bloggen her skal være min strikke-dagbog - et stykke historie til mig selv - som jeg meget gerne deler med andre.

søndag den 15. april 2012

Bente Geil's Undtagelse - Helt færdig

Nogen kan måske huske mit blog-indlæg fra den 23. januar, hvor jeg præsenterede 95% af en Undtagelse, der var for lille til Hans:


























Jeg kan i hvert fald selv tydeligt huske ærgrelsen over, at alle disse ret- og især vrangpinde skulle strikkes om. Men sådan blev det. Nu midt i foråret er jeg glad igen.

Her ligger nemlig Bente Geil's Undtagelse i størrelse XL, helt færdig:




























Det er simpelthen en skøn fornemmelse, og den både passer Hans og klæder ham. Se selv:



Undtagelsen har været lidt sej at strikke. Glatstrikning på pind 3 er faktisk temmelig kedeligt i længden. Så den olivengrønne forside af Undtagelsen var længe undervejs. Men så blev jeg jo sygemeldt med et forvre-
det knæ i godt to uger, og det er da kommet en sweater ud af, idet Undtagelsen fungerede som TV-strik i den tid. Det egner den sig jo glimrende til.

Hans's undtagelse er strikket i originalgarnet, Geilsk tynd uld, og opskriften er fulgt til punkt og prikke, så der er ikke meget at tilføje til selve arbejdsprocessen med den.

Jeg vil dog lige fremhæve den særprægede hals:

Jeg synes den er rigtig flot, og designet af en sweater i tre skønne, forskellige farver, der er flot afstemt med hinanden i glød og dybde, synes jeg er godt udtænkt.

Oven i glæden ved en endelig veloverstået arbejdsproces har jeg så en hel del garn tilbage - godt nok optrevlet, men man kan jo ikke få alt:



Så her ligger begyndelsen til et halstørklæde til Hans, måske i Hulkrus-mønster. Men det bliver ikke sat på pindende før om lang tid. Det bliver en efterårsting, og nu skal vi heldigvis først have både forår og sommer.


14 kommentarer:

  1. Den er blevet rigtig flot og klæder ham godt. Det gør ingen ting at den har været længe undervejs, for den har da været værd at vente på.

    SvarSlet
  2. De har helt ret - den klæder Hans rigtig godt. Jeg er også lidt vild med helsen. God søndag :)

    SvarSlet
  3. Flot ! og du har ret : den klæder ham rigtig godt.
    Tillykke med det færdige resultat :o)
    mvh Mona

    SvarSlet
  4. den er vel nok flot til ham - godt strikket

    SvarSlet
  5. Den model har jeg ikke set før - flotte farver og detaljen ved halsen, giver lige et ekstra "pift."

    SvarSlet
  6. Den er fantastisk flot og klæder ham godt, han ser også ud til at være rigtig glad for den.

    SvarSlet
  7. Den er rigtig fin og klær ham meget godt. Skæg med noget der er lidt anderledes end alt det andet.
    Tak for din kommentar på min blog og velkommen :)

    Mvh Ása / sunadottir.blogspot.com

    SvarSlet
  8. Den er rigtig fin. jeg har længe været på jagt efter en opskrift til en sweater til min far. jeg tror jeg har fundet den nu :)

    SvarSlet
  9. Den er virkelig klædelig ogsikke en sød model

    SvarSlet
  10. Kære Kirsten. Den er bare blevet rigtig god. Og passer fantastisk til bæreren. Tillykke med et velgjort projekt.

    SvarSlet
  11. Tillykke med det fine resultat - og en stor opmuntring at læse/se, at der kommer noget flot ud af optrævling :-D
    Kh Karen

    SvarSlet
  12. Undtagelsen er en skøn herremodel - den klæder Hans; farverne er rigtig gode til ham så det må da være hans nye yndlingstrøje?

    Lyder som en god idé at strikke et halstørklæde i hulkrus til ham engang til efteråret - og indtil da glæder jeg mig bare SÅ meget til at se de mange skønne modeller du strikker til dig selv :-)

    SvarSlet
  13. Nej hvor er den flot! Da jeg først så billedet inden den var syet sammen, synes jeg ikke særligt om den, men da den kom på manden, var jeg solgt. Måske fordi den må være skabt til ham! (Ser ud til at være en dejlig mand du har) :-)

    SvarSlet