Bloggen her skal være min strikke-dagbog - et stykke historie til mig selv - som jeg meget gerne deler med andre.

torsdag den 18. august 2011

Nyt garn 2

I går kom så garnpakke nr. 2, som indeholdt Kid Classic til min egen sweater, Hanley, som nu også er sat på pindene:


I virkeligheden er garnet lidt mørkere, men nuancen er god nok. Også dette garn er meget lækkert, til trods for at der også er "plastic" i det, nemlig 8% polyamid sammen med 70% lambswool og 22% kid mohair. Der er slet ingen problemer med, at kroppen kan ånde i det, og det er iøvrigt rigtig holdbart både mht. facon og graden af "fnuller", eller hvad jeg nu skal kalde det.

Jeg lavede denne her i Kid Classic for et par år siden:


og den hænger på mig meget, meget tit. Det ses naturligvis på den, men faktisk ikke særlig meget.

Så jeg glæder mig til at have Hanley i hænderne i en hel del fornøjelige timer, men først skal jeg altså tilbage til et af de gamle projekter, som det tager lang tid at lave, men som jeg glæder mig til at præsentere.

3 kommentarer:

  1. Uh, det lyder spændende :-)

    8% plastic kan vist lige gå an - især hvis fnulrefaktoren er lav ;-) Fantastisk lækker sweater, du har på - I klæder sandelig hinanden, går ud fra det er sammen model, du har gang i - i den nye fine farve :-)

    SvarSlet
  2. Hej Lene. Nej, det er faktisk ikke den samme model. Hanley her, fra den nye KH bog, er smallere. Så jeg er lidt spændt på, hvordan projektet ender, dog i overvejende grad optimistisk.

    SvarSlet
  3. Det er nu ikke til at få øje på, at der er plastic i garnet, det ser umanerligt lækkert ud og sikke en dejlig farve.

    SvarSlet