Bloggen her skal være min strikke-dagbog - et stykke historie til mig selv - som jeg meget gerne deler med andre.

tirsdag den 19. juli 2011

Af pindene igen .... nr. 1

Den er skidesød, som den ligger her på gulvet

eller når min kære gemal viser den frem:


men  når jeg så får den på:


bliver jeg bare så skuffet. Jeg troede Zig-Zag var fundet til mig og min facon og stil, og så dømmer den bare slankekur!!!!

Kuren er startet i dag, og jeg vil forsøge at disciplinere mig selv ved at føre regnskab over den her på bloggen. Målet er at komme under 73 kg (5,7 kg fra nu), og håbet er at kunne vise succesdemonstrerende før- og efterbilleder inden strikkefestival på Fanø.

Zig-Zag har ellers været sjov at strikke. Den er strikket i et stykke, skuldrene/forstykkerne og "nederdelens" sidestykke strikkes sammen, så man skal kun sy sammen under armene. Dens ind- og udtagninger giver facon undervejs og vendepinde giver vidde i "nederdelen". Og som sædvanlig er den strikket efter en godt gennemarbejdet opskrift fra Hanne Falkenberg.

Denne her er strikket i Falkenbergs eget kombinerede uld- og bomuldsgarn. Men mit store lager af to-trådet uldgarn og højlandsgarn giver fuldstændig samme strikkefasthed. Så jeg har planer om at lave et par vinterudgaver af denne tunika eller bluse, som jeg har masser af muligheder for at lave i gode farvekombinationer. Men heller ikke den plan kan føres ud i livet, før flere strikkerier er færdige.

Man kan sige, at min plan om ikke at sætte nyt på pindene foreløbig, nu har fået en - omend uvelkommen - støtte af nødvendigheden af at fremskynde slankningen.

4 kommentarer:

  1. Altså Kirsten, nu synes jeg, du er hård ved dig selv, jeg synes den sidder flot og du ser så skøn og dejlig glad ud på billedet :-)
    Når det er sagt, ved jeg selvfølgelig godt, at det vigtigste er, at man selv er helt tilfreds og vi kvinder kan jo være frygtelig hårde ved os selv, hvad det angår!
    Det er en meget smuk model og den vil også være skøn i ren uld :-)

    SvarSlet
  2. Tillykke med din blog, Kirsten.
    Du ser jo ud til at være en spændende og dygtig strikker.
    Jeg glæder mig til at følge dig.
    Uhadadada, hvor jeg kender den med at man tager noget på, man har forestillet sig noget bestemt med, og så føler man sig bare propagtig i det.
    Det hjælper nok ikke, at du altså ser rigtig godt ud i den.

    SvarSlet
  3. Det er bare en flot blog.
    Jeg glæder mig til at følge med.
    Syntes det er supersejt du har lagt din vægt ud, det forpligtigere sku` godt gået ...

    SvarSlet
  4. Hei, hjertelig velkommen til Bloggedamer40+! Ta gjerne med deg en knapp, de ligger nederst på siden........Jeg håper du vil slå følge med min blogg også....og så flink du er til å strikke!! klem, M

    SvarSlet