Bloggen her skal være min strikke-dagbog - et stykke historie til mig selv - som jeg meget gerne deler med andre.

torsdag den 22. september 2011

Af pindene igen ... nr. 6 - og status før Fanø

Jeg havde 8 projekter linet op på pindene, hvor målet var at de skulle være færdige før Fanø. De fem er blevet færdige, og de er dokumenteret her på bloggen. Det sjette ligger her:


og bliver aldrig færdigt! I hvert fald ikke i dette merceriserede bomuldsgarn fra Rowan.

Det skulle have været denne her:


som går under betegnelsen Ghost, og som jeg regnede med kunne blive flot også på en gammel kone.

Men jeg fik den lavet alt, alt for stor. Jeg var ellers kommet langt, ja længere end billedet viser:


Den blev fuldstændig uformelig og faldt nærmest ned ad skuldrene, selv på mig.

Og den var meget træls at strikke, dels på grund af mønstret, der til dels består af meget lange masker der kommer til veje ved at slå om pinden fire gange en hel masse gange tværs over strikketøjet for derefter at strikke dem sammen igen.

Det var ligeså træls at pille op - det tog en hel aften at få de masker løsgjort fra hinanden igen. Men nu er den væk, og den kommer aldrig på pindene igen i bomuldsgarn, men den kunne godt risikeret at komme det i uld. For jeg synes stadigvæk, modellen er flot.

Nu har jeg så to af de gamle projekter tilbage. Den ene er en Hanne Thorsen model og den anden en hæklet taske. Hanne Thorsen skal nok klare sig, men det med hækleriet er jeg ikke så tryg ved. Jeg vil dog gerne lære det, så hvem ved. I hvert fald anser jeg mit projekt med "af pindene igen ..." for at være afsluttet nu.

På glædeligt gensyn på Fanø. Vi er tre ud af syv, der kører i morgen kl. 10.30 fra Præstø. Jeg skal lige på arbejde 11 timer først, men det bliver snart overstået.

4 kommentarer:

  1. Kan du have en rigtig god tur ')

    vi får vel en billede tur når du kommer hjem igen.

    yt

    SvarSlet
  2. Det var ellers en rigtig flot model - og egnet som en sød sommerkjole i bomuld. Men jeg kan godt forstå det med besværlighederne udi at strikke den. Alle de slå om masker og sammenstrik - det går uendeligt langsomt. Og hvis garnkvaliteten ydermere besværliggør det ..
    Men en rigtig sød model er det.
    spændende med dine andre projekter - og god tur til Fanø.
    mvh Mona
    dqpage.blogspot.com

    SvarSlet
  3. Hvor var det hyggeligt at møde dig på Fanø.

    Sikke iøvrigt en skøn Karlo Kjole du har lavet, og fede blå sko!

    SvarSlet
  4. Den Ghost model er super flot, og
    jeg er helt sikker på at den vil klæde dig, så du må op på "hesten" igen, og strikke den i uld.

    Stine

    SvarSlet