Bloggen her skal være min strikke-dagbog - et stykke historie til mig selv - som jeg meget gerne deler med andre.

onsdag den 16. november 2011

Annette Danielsen: Bornholm

I fredags var min udgave af Bornholm nået til dette stadium:


































Tirsdag var enderne hæftet, den var strikket og syet sammen, riet i kanterne vasket og hængt til tørre:


































Og i går blev den dampet og prøvet:


































Jeg har strikket Bornholm i Højlandsgarn, farverne (fra venstre mod højre): French lavender, truffle, crocus og oatmeal, mens ærmerne er i farve heather. Bieserne er lavet af Isager's Alpaca 2, en rest som jeg ikke husker den præcise farve på. Højlandsgarnet købte jeg af Karen-Ditte, da jeg var til blogtræf hos hende i sommer. Jeg har været meget glad for at strikke af det, og Bornholm er blød og lækker efter vask.

Jeg har fulgt opskriften slavisk og strikket på de angivne pinde nr. 3. Jeg kunne dog ikke knække koden til sidst, der sagde, at trøjen skulle strikkes sammen ud fra "returpinden efter højre vendestrik". Det gav ikke mening for mig, så jeg har strikket den sammen ved biese og opslagskant, og det er OK.

Jeg har været glad for at strikke Bornholm, men hos mig bliver den "not hot". Jeg synes den er for kort, og overvejer at lave en udgave, der er ca. 7 cm længere og hvor vendepindene "strækkes" lidt fra brystet og opefter. Men nu må vi se, om jeg får det gjort, der er jo meget anden på både pinde og to-do-liste.

OG SÅ HAR JEG ENDELIG FUNDET UD AF AT VARIERE BILLEDSTØRRELSE mm. PRAGTFULDT.

19 kommentarer:

  1. Det er nogle rigtig fine farver du har valgt, den er flot og harmonisk og alligevel iøjnefaldende, det er smukt.

    SvarSlet
  2. Smukke afdæmpede farver du har valgt. Jeg synes den ser skøn ud, jeg kan ikke forstå den er "not hot". Jeg er sikker på, at den ville hænge på mig konstant, hvis jeg fik den strikket...

    SvarSlet
  3. Hvor er den altså blevet flot, helt skønne farver. Syntes bestemt ikke den er for kort, du ser godt ud med den..... ;O)

    SvarSlet
  4. Det er bare så skide ærgerligt, når der nu er lagt så mange timer i et strikketøj, og det så ikke lever op til forventningerne.
    Uanset at vi andre kan synes at den ser dejlig ud, så skal det jo føles rigtigt. Lige nu føler jeg vist mest med dig.
    Op på hesten igen - den næste bliver et hit.

    SvarSlet
  5. Sikke nogen flotte farver du har valgt til din bornholm. Jeg synes den passer dig perfekt. Jeg synes heller ikke den skal være længere, super flot til dig.

    SvarSlet
  6. Den ser meget god ud ;)
    Kan godt følge dig i det med længden,
    jeg strikkede jo også selv min længere.
    Tror det er fordi man har en tunika model i hovedet af den. Men det er jo en bluse i følge opskriften.

    Yt

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er ikke sikkert, du kan huske det længere. Men hvordan forlængede du tunikaen? Jeg vil lave den til en kjole, men synes ikke højre og venstre vendestrik vender samme sted.

      Slet
  7. Jeg syntes din Bornholm er blevet rigtig flot. Jeg kan godt forstå at du drømmer om en længere model, men jeg syntes nu alligevel den er flot, og fungere vel lidt som en dejlig varm og meget flot vest :)

    SvarSlet
  8. Synes du har lavet en smuk Bornholm i flotte farver:-)Men kan godt se ,at hvis du regnede med ,at få en tunika model skulle den lige være lidt længere.
    Den er også på min to do liste og da skal eg da være opmærksom på at forlænge den.
    Majbritt

    SvarSlet
  9. En smuk Bornholmer. Ærgeligt den ikke lever op til forventningerne, men mon ikke du nemt kan sælge den. Ginger og Tare fra dit forrige indlæg skal du da selv beholde, den røde farve klæder dig vildt godt :)

    SvarSlet
  10. Skønne farver du har sat sammen af Højlandsulden.
    Jeg synes den sidder rigtig flot på dig. Prøv at give den en chance mht. længden.

    Kh. Lis

    SvarSlet
  11. hej
    jeg syntes den er rigtig flot og faver klæder dig godt, jeg håber du får brugt dine fine tunika, tros du gerne vil have den lidt længer.
    vil da også lige sige det går da rigtig godt med vægt tabet, hvor sejt.

    SvarSlet
  12. Den er blevet rigtig flot - og det er nogle gode farver.
    Tillykke med resultatet.
    mvh Mona

    SvarSlet
  13. Sådan, Kirsten - så fik du da de billeder på plads :-)
    Ærgerligt, at du ikke er blevet helt tilfreds, men vi kan nok ikke forvente at vinde hver gang :-)

    SvarSlet
  14. Jeg synes den sidder fantastisk på dig, men kender da godt nok det der med at den ikke er helt rigtig - meget ØV! Det er jo et kæmpe arbejde du har lagt i den og så ville et HIT jo være at foretrække.

    SvarSlet
  15. Jeg syntes den passet veldig bra til, likte fargene du har valgt kjempegodt. Du har lagt ned masse arbeid i den og da er det synd at man ikke ble fornøyd selv :-)
    Flott blogg du har. Gleder meg til å følge deg videre.

    SvarSlet
  16. Hej allesammen. Jeg har været glad for mange kommentarer. Og jeg er faktisk også stadigvæk glad for at have lavet Bornholm, jeg synes den er flot i de farver, jeg har brugt. Men som Lene skriver, kan man ikke vinde hver gang, så jeg tror altså nok, jeg sælger den for garnets pris. Og jeg kunne godt fra starten have sagt mig selv, at jeg ville få problemer med "tilskæringen" eller fashioneringen, hedder det vel på strikkesprog.
    Jeg vil bestræbe mig for at lytte lidt bedre til mig selv fremover, og give min ønsketænkning trangere vilkår, når det gælder strikkeopskrifter.
    At jeg stadigvæk "sidder på hesten" vil vise sig i blog-indlæg i løbet af ugen - det er i hvert fald planen.
    God søndag allesammen.

    SvarSlet
  17. Hejsa
    Jeg kan ikke forstå at du ikke er tilfreds med den. jeg synes den er rigtig flot, jeg ville ønske den var min.
    love and light

    SvarSlet