Bloggen her skal være min strikke-dagbog - et stykke historie til mig selv - som jeg meget gerne deler med andre.

tirsdag den 22. november 2011

Jamen, er det ikke ...

















Jo, da. Det er Annette Danielsens Læsø,



















der er undervejs, omend i andre - kolde farver:


















Jeg faldt jo pladask for Læsø på Fanø, hvor jeg deltog i Annettes workshop
om Ø-bogen. Anette havde tre flotte farvekombinationer af garn med, som hun
solgte af under workshoppen, og jeg behøvede ikke tænke mig om længe, for
de her farver hører til mine absolutte yndlingsfarver.

Og så elsker jeg iøvrigt vævestrik og al anden strik, der giver strikketøjet en for-
nemmelse af  stoflighed som i stof, man kan sy af. Og perlegrus her - som jeg har
husket på fra jeg så den hos Lene Strikkeheks for lang! tid siden - synes jeg er
fantastisk. Prøv og se det tæt på:

















Det er så også fantastisk langsommeligt: et strikkemønster, der giver stor
ro, for man sidder ikke og måler hele tiden, om man nu snart er ved ærme-
gabet, for det er man ikke!

Jeg er nået 21 cm op på bullen, der skal være omkring 35 cm, før der
lukkes af til ærmegab.Så der er et stykke vej endnu, før jeg kan præsen-
tere Læsø i færdig udgave.

For der findes jo også andre strikketøj'er i mit liv. Der vil følge en lille reportage
om dem hver især i dagene, der kommer.

7 kommentarer:

  1. Den er så flot i de farver, det bliver en fantastisk trøje. Jeg ville også gerne strikke den, men tror ikke min tålmodighed holder til at det skrider så langsomt frem.

    SvarSlet
  2. Det er flotte farver du har valgt :-) glæder mig til at se hvad du ellers arbejder på.
    Majbritt

    SvarSlet
  3. Det er også en rigtig flot farvekombination der klæder den klassiske stil trøjen har godt.
    mvh Mona

    SvarSlet
  4. Så dukkede midtvejsprojektet op som lovet :-)
    Virkelig flot farvevalg til din Læsø. Glæder mig til at se den på :-))

    SvarSlet
  5. Læsø tegner rigtig flot - den er absolut også en af mine favoriter - jeg så den også på "kvinden" til workshop på Fanø og kunne rigtig godt lide hun havde undlad lommestykkerne......et projekt der skal på pindende her når der bliver tid.

    kh Jane

    SvarSlet
  6. hej Kirsten
    kom tiltældigvis forbi via en anden blog :O)
    skynder mig at melde mig som fast læser af din skønne blog ....
    Jeg forelskede mig også straks i LÆSØ da jeg så den i bogen ...
    "dine"farver er omend endnu mere fantastiske end på modelen i bogen :O)
    knus♥

    SvarSlet
  7. Hej Marianne. Hjertelig velkommen her. Hilsen Kirsten

    SvarSlet