Bloggen her skal være min strikke-dagbog - et stykke historie til mig selv - som jeg meget gerne deler med andre.

torsdag den 24. november 2011

En cardigan - helt enkel

Det kom sig af, at jeg en aften for et par uger siden lå og bladrede i et nummer af Femina, inden jeg skulle sove. Jeg lå og kiggede på de flotte modeller, og så slog det mig pludselig, at jeg - en strikkenørd - ikke ejer en helt almindelig cardigan, som oven i købet er oppe i tiden lige nu.

Det er jeg begyndt at gøre noget ved:


































Det sorte garn blev hevet ned fra øverste hylde næste formiddag, og da jeg har et lager af strikke-
prøver i forskellige garnkvaliteter, var det ikke svært at regne ud, hvordan der skulle slås op til bul-
len i en cardigan, der skal være helt enkel, men med raglanærmer.

Nu har jeg strikket bullen og lidt af det første ærme:



























Der er ikke meget underholdning i løbet af dette strikketøj, så det er udpræget et jeg arbejder på, når jeg søger underholdning på anden vis samtidig i TV, radio eller lydbøger. Men så går det også dejligt derudaf.

Jeg glæder mig til at få den færdig, ikke mindst fordi den skal dekoreres med sort/hvide keramikknapper, som jeg købte hos Birhe Sahl, da jeg var i Nordjylland i sommers.


























Var det mit eneste strikketøj, ville den snart være der (jeg har lige haft hele seks fridage). Men da der er flere om pindene, må også cardigan'en væbne sig med tålmodighed.

9 kommentarer:

  1. Jamen sikke da noget, en nørd uden cardigan, det går virkelig ikke. Godt du fik begyndt på en.

    SvarSlet
  2. Der er heller ikke noget som en helt klassisk cardigan, man kan have på til mange ting. Skøn farve og fede knapper :o)

    SvarSlet
  3. dejligt også at ha' lidt tv strik :o)

    SvarSlet
  4. Den ser dejlig ud og knapperne er virkelig fine. Glæder mig til at se den i hel figur :-)

    SvarSlet
  5. Den bliver rigtig flot
    og hvor er du hurtig til at strikke :o)
    mvh Mona

    SvarSlet
  6. Jeg elsker cardigans!!! Og jeg har mange (bare ikke hjemmestrikkede, men de er undervejs).

    Din bliver superflot med de knapper!!!

    Glæder mig til at se hvad det er for skønne ting du strikker på når cardiganen må væbne sig med tålmodighed :-)

    SvarSlet
  7. Det er nogle lækre du har igang, perlegrus mønstret er bare så fint, og den sorte uh ha de knapper, jeg må tage op og besøge hende en dag, hun laver laver så lækre knapper.

    SvarSlet
  8. Sikke skønne knapper - det kommer da til at gøre den enkle cardigan til noget helt særligt :-) Sjovt, da du beskrev, hvordan det gik op for dig, at du ikke selv har sådan en helt enkel sag - jamen det har jeg egentlig heller ikke - så måske skulle jeg? Ak, ak her er der alt for lidt tid både til at strikke og blogge - iøvrigt en skøn Læsø, du er i gang med - perlegrus er meditation synes jeg og det bliver utrolig smukt i de farver, du har valgt :-)

    SvarSlet
  9. For dulan da - hvor bliver din Læsø flot! Det r absolut også min ynglings fra bogen.

    Klassisk cardigan - hep, hep! Den bliver så flot, lækker og anvendelig.

    SvarSlet